Planleggingsdag på Langeland skole

2/4/2025

Fredag 31.01.holdt SePUs Kjersti Sørmoen Håland og Gro Helstad Løken en fagdag for Langeland skole i Kongsvinger. Utgangspunktet var prosjektet PULSE.

På planleggingsdagen ble resultatene fra den femte gjennomføringen av SePUs spørreundersøkelse (T5) lagt fram. Med utgangspunkt i disse resultatene jobbet skolen med pedagogisk analyse og hvordan de kan få elevene med i dette arbeidet. Skolen jobbet trinnvis med sine resultater. Det var høy aktivitet i gruppene og god tid til refleksjon.

Om PULSE

«Professional learning networks Using data for Learning and Student Engagement» (PULSE) er et FoU-prosjekt i regi av Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) i samarbeid Universitetet i Twente og skoleeiere i 3 kommuner i Hamar- og Kongsvingeregionen, der i blant Langeland skole. 

I PULSE-prosjektet anvendes pedagogisk analyse for å involvere elevene i skolens kvalitetsutviklingsarbeid, som en del av elevenes ordinære undervisning.